אימוני משקל גוף Calisthenics

אימון משקל גוף הוא סוג ספציפי של אימון התנגדות (כוח), בו התרגילים מתבצעים כנגד משקל גוף. כלומר, ההתנגדות הנדרשת לצורך חיזוק ועיצוב הגוף, באה ממשקל הגוף של המתאמן. לכן, אין כמעט שימוש במכשירי כושר, פרט למתח-מקבילים, ולעיתים גם טבעות התעמלות. בחו"ל התחום מכונה "קליסטניקס". בישראל מכנים את התחום  "סטריט וורקאאוט". כל השמות והכינויים האלו מתכוונים לאותו תחום, אימוני התנגדות-כוח באמצעות משקל הגוף. דוגמאות לתרגילי משקל גוף נפוצים: עליית מתח, ירידות מקבילים, שכיבות סמיכה, L sit, עליית כוח, פרונט לבר, דגל.

 

יתרונות אימון משקל גוף

יכולות גופניות לאורך זמן אימון משקל גוף הופך את הגוף שלך למכונת אימונים הזמינה לך בכל מקום ובכל זמן. יכולת זו נשארת איתך לאורך כל החיים.
חיסכון בזמן וכסף ברגע שאתה יודע לבצע את התרגילים בעזרת הגוף שלך, יש לך יכולת להתאמן לבד ובחינם, שנים רבות, ללא צורך במנוי למכון כושר או מסגרת כלשהיא.
עבודה על מספר שרירים במקביל אימוני משקל גוף עובדים על מספר קבוצות שריר במקביל, דבר שחוסך המון זמן וכן בונה את הגוף ומחזקת אותו יותר מסוגי אימון אחרים.
מטרות אימון ברורות המתאמן מציב לעצמו מטרה ברורה: לשלוט בתרגילים ספציפיים בעזרת הגוף שלו. מטרות אלו יוצרות מוטיבציה רבה אצל המתאמן וגורמות לו להתמיד באימון.
הנאה, אתגר וקשרים חברתיים תחום אימוני משקל גוף מתבצע לרוב במסגרת קבוצה, דבר היוצר תחרות חיובית בין המתאמנים וגורם להנאה רבה. במסגרת אימוני הקבוצה, נוצרים קשרים חברתיים בין המתאמנים, המעלים את הערך העצמי של המתאמן ויוצרים אצלו שינוי חיובי בשאר תחומי החיים.